Sekretesspolicy

Personuppgiftslagen (523/99) 10 § Skapande Datum 1.3.2020

1. Personuppgiftsansvarig och dess kontaktuppgifter:
Suojasi Safety Oy (FO: 2859806-7)
Karhunkierros 3, 01640 Vantaa
info@suojasisafety.com

2. Vilken information samlas in om mig?
Kundregistret lagrar kundens förnamn, efternamn, gatuadress, postnummer, land, e-postadress, telefonnummer, språk som används i transaktioner, valuta som används i transaktioner. För företagskunder lagras även företagsnamn, FO-nummer och momsregistreringsnummer.

Dessutom lagras den information som kunden lämnar i samband med beställningen i webbutikens beställningsinformation, såsom beställningens produktinnehåll, betalningsmetod och leveranssätt (information som lagras av cookies).

Registerets vanliga datakälla är den information som kunden lämnar om sig själv och blockering av erbjudandet.

3. Vad används personuppgifter till?

För kundrelationshantering
För orderleverans och -hantering, samt arkivering
För statistiska ändamål
För marknadsföringsändamål
Den rättsliga grunden för behandling av personuppgifter är avtal, samtycke eller berättigat intresse. Kraven som ställs i EU:s allmänna dataskyddsförordning, gällande från och med den 25 maj 2018, har beaktats vid behandlingen av personuppgifter.

4. Hur länge kommer mina personuppgifter att lagras?

Vi lagrar dina personuppgifter så länge som det är nödvändigt för att uppfylla registrets syften.

Dessutom kan vissa uppgifter lagras längre i den utsträckning det är nödvändigt för att uppfylla lagstadgade skyldigheter, såsom redovisning och konsumenthandelsansvar.

5. Utlämnande av uppgifter till tredje part
Vi lämnar ut personuppgifter till partners som tillhandahåller logistik- och betaltjänster för att möjliggöra driften av vår webbutik. Inga uppgifter överförs utanför EU eller EES. Principer för registerskydd Informationen i Suojasi Safety Oys marknadsföringsregister lagras i registrarens system, som är skyddat av säkerhetsprogramvara för olika operativsystem.

Åtkomst till systemet kräver att man anger ett användarnamn och lösenord. Systemet är också skyddat med effektiva och moderna tekniska medel. Endast vissa, fördefinierade anställda hos registratorn har tillgång till och är behöriga att använda informationen i registret som lagras i systemet. Informationen i registret finns i låsta och bevakade lokaler.

6. Kundrättigheter

Rätt till insyn
Rätt till rättelse
Rätt att återkalla samtycke
Rätt till radering
Den registrerade har rätt att förbjuda registratorn att behandla information som rör honom eller henne för direktreklam, distansförsäljning och annan direktmarknadsföring, samt marknads- och opinionsundersökningar, samt för folkbokföring och släktforskning. Förbudet ska göras skriftligen och riktas till den registeransvarige.

Den registrerade har rätt att granska den information som lagras i registret om honom eller henne och att få kopior av den. Begäran om insyn ska göras skriftligen och riktas till den registeransvarige. Rättelse av information Den registeransvarige ska rätta eller komplettera personuppgifter i registret som är felaktiga, onödiga, ofullständiga eller föråldrade i förhållande till ändamålet med behandlingen, på eget initiativ eller på den registrerades begäran. Den registrerade måste kontakta den personuppgiftsansvariges registeransvariga för att korrigera informationen.